ORGANIZACIJA POSLOVANJA PODUZEĆA U UGOSTITELJSTVU
1. Što
je organizacija?
-
Organizacija
je smišljena ljudska aktivnost koja ima zadatak
sastaviti zajedničku funkciju jednog ili više organa važnih za funkcioniranje određene
organizacijske cjeline koja treba obaviti određeni zadatak.
2. Napišite
od koje je rijeći nastala organizacija i opišite njezino značenje.
-rijeć
organizacija je nastala od grčke riječi organon što znači oruđe, alat ili
sprava, ali i dio ljudskog ili životinjskog tijela.
3. Što
je organizacija rada?
- svrha joj je da omogući što
jednostavnije, brže i jeftinije ostvarenje dobivenog zadatka, bilo na području
proizvodnje ili pružanja usluga. Uglavnom se odnosi na proizvodnu, poslužnu i
nabavnu funkciju.
4. Koji
su osnovni elementi organizacije rada?
-ljudi, sredstva za rad, prostor,
predmeti rada, vrijeme
5. Navedi
tri skupine u koje se mogu podijeliti ciljevi org.rada i opišite ih.
-osnovni – uspostavljanje stanja u nekom
određenom razdoblju i treba osigurati da poduzeće ostvari planirane poslovne
rezultate.
-
parcijalni-ne odnosi se na
cijelokupno poduzeće već na neke dijelove poduzeće,
-
individualni- odnosi se na pojedine
radnike
6. Koliki
moraju biti ciljevi da bi bili optimalno utvrđeni?
-jasni,
ostvarljivi i pravilno odabrani
7. Navedi
principe org.rada.
-podjela
rada i specijalizacije, usklađivanje čimbenika radnog procesa, koordinacija
između procesa, dobrovoljno uključivanje u rad poduzeće
8.
Navedi
načelo org.rada.
9.
Opiši
načelo planiranja odnosno predviđanja.
10. Što
se podrazumijeva pod poduzeće?
-
podrazumijeva se samostalna gospodarska organizacija koju je osnovao njezin
vlasnik da bi obavljao neku za društvo korisnu
djelatnost i ostvario planiranu zaradu , dobit.
11. Što
se podrazumijeva pod poslovanjem poduzeća?
-podrazumijeva
se neprestana njegova aktivnost u pružanju glavnih, temeljnih usluga ili
aktivnosti na održavanju objekta, njegovu dotjerivanju u tehničkom,
funkcionalnom, estetskom ili higijenskom smislu.
12. Što
je formalna organizacija?
-Organizacija
koja je u poduzeću ili u poslovnoj jedinici odeđena nekim službenim aktom, koju
je donjelo neko službeno tijelo npr. Upravni odbor ili direktor.Ona se temelji
na stvarnim potrebama i iskustvu.
13. Objasni
razliku između formalne i neformalne organizacije?
-kod
formalne organizacije se zna koliki će biti volumen posla i sve je po planu dok
kod neformalne organizacije se to ne zna nije planirano da se napravi veći
volumen posla.
14. Što
su subjekti i objekti organizacije?
-subjekt
poduzeća je vlasnik poduzeća (pojedinac ili skupina ljudi)
-objekt
su zaposlenici, imovina, proces rada
15. Što
je organizacijska struktura?
-je
sustav unutarnjih veza i odnosa u poduzeću
0 komentari:
Objavi komentar